torsdag 8 september 2016

Trivselhus annonserar sin närvaro


Trivselhus annonserar att man kommer
Jo jag såg skylten när jag kom in på området idag, eller skyltarna. Trivselhus är inte blyga av sig, och har ingen anledning vara det heller.
Vid infarten till Katitzis gata

Jag gissade var byggplatsen var, och jag hade rätt. Det var slutet av Katitzis gata, näst sista tomten eller D19 som skylten pekade mot. Där på en tall bakom tomten satt den stora skylten.

För ett par dagar sedan påstod jag att ByggPro skulle vara först ut. Det tror jag fortfarande, men "den lokala hantverksfirman som utför alla typer av arbeten inom bygg" verkar mer försiktiga att sätta upp skyltar. Ändå träffade jag ByggPro här en kväll i veckan.

D19 - här skall Trivselhuset byggas. Jag gissar på enplanshus.

Det kan bli så att ByggPro startar först, och Trivselhus går först i mål. Vi får se!

Vad är Trivselhus? En ledande hustillverkare säger de själva, och det stämmer. Jag fyller på med lite mer information. I Byggahus.se jämförelse av hustillverkarna hamnar Trivselhus på plats 9 med 147 slutbesiktade hus 2014. Trivselhus ägs av Södra Skogsägarna och har sitt centrum i Korsberga, ett par mil söder om Vetlanda i Småland. "Trivselhus ambition är att realisera din dröm om ett skräddarsytt hus, byggt efter dina behov och innersta fantasier." Det är alltså skräddarsytt som är ledordet. De har 121 husmodeller man kan titta på - förmodligen mest av alla - men man får huset som man vill ha det helt enkelt.

Min egen uppfattning är att det handlar om kvalitetshus. Inte i det lägre prissegmentet utan hellre i det övre.

MoveHome är en lite mer standardiserad, men samtidigt mångsidigt konfigurerbar husserie som tillverkas av Trivselhus. Då används dock MoveHome som produktnamn. Här tycks det i stället handla om "äkta" Trivselhus. Inget Trivselhus har ännu byggts på Västra Eriksberg. Det blir spännande att se detta hus uppföras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar