lördag 10 september 2016

Dagen D - men var är invasionstrupperna?

Dikning mellan Silverarken och Vintermyren 
På måndag är det dagen D för område 2. Tomterna blir tillgängliga. Jag förväntar mig ingen anstormning. Jag är tvärtom orolig att de som agerar uppe på D15 får göra det helt i godan ro. För mig var det oväntat att detta "releaseparty" skulle få så liten uppmärksamhet.

För bloggandets del hade det varit roligare att få vara, i någon mån, allmän. I stället riskerar fokus nu att riktas mot en tomt, och bli av mindre allmänt intresse. Jag kan dock inte göra annat än att rapportera vad som sker, även om nu aktiviteterna sker bara i mitten av Katitzis gata.

Där har hus och garage nu stakats ut, och från måndag kan man se arbetsredskap på plats. Starttillståndet ligger klart, och det är bara att köra på.

Tidigare i veckan dikades det som visas på bilden. En dikning med förhinder, vilket man kan se om man tittar på resultatet upp från Anna-Stavas gata. Man får hitta på ett sätt att dressera vattnet om det skall följa diket som det ser ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar