tisdag 13 september 2016

Tomtfarfar förvirrad igen




Idag anklagade jag nära på en tomtägare för att inte ha bygglov. Tomten i fråga är Hjortronlandet 2. Jag försäkrar - i Post och inrikes tidningar går det inte att hitta det bygglovet. Som tur är hade han handlingarna i bilen och kunde visa mig. De som går att hitta visar jag här. Hjortronlandet 3 från juni, och Hjortronlandet 5 från Juli. Hjortronlandet 2 kan ha varit tidigare, men är alltså inte sökbart. Tidigare hade vi ett liknande dilemma där det visade sig att man INTE skulle söka på Silverarken 16 som det är, utan Skellefteå 5:1. Det är inte lätt ibland. Vad man skall söka på i detta fall är en gåta.

Hitta.se ligger lite sent i sina uppdateringar och känner bara till bygglovet på Hjortronlandet 3. Har alltså inte med Vintermyren 3 och Hjortronlandet 5.

Det som fortfarande går att söka fram är precis som i början på juli, när jag redovisade byggloven: http://tomtfarfar.blogspot.se/2016/07/bygglov-dessa-finns-pa-omrade-2-nu.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar