måndag 26 september 2016

Hockeytomt förbereds

D20, vid vändplanen på Katitzis gata
Området uppe på Västra Eriksberg har en viss koppling till hockey. Avståndet ner till Arenan är sannerligen inte långt härifrån. D20, den tomt som grävskopan började bearbeta idag har också viss hockeykoppling så vitt jag vet. Jag har ingen lust att vara indiskret på bloggen, så jag utelämnar namn om jag inte fått explicit tillåtelse att ange det. Om kopplingen blir mot SHL eller möjligen NHL vet jag inte.

Det finns faktiskt fler hockeykopplingar här uppe på Katitzis gata, om än på lägre nivå. Byggherren på tomten E3 som fortfarande körde vibratorplatta i nästan becksvart mörker ikväll, har Sk Lejon-dekal på bilen.

Den senaste tomten, D20, har så vitt jag vet inget bygglov. Det här bör vara en del i arbetet med avtäckning och kontroll av sprängbehov som pågår.

Igår kom tomtägaren från hörntomten 12D förbi. Han räknar med att starta framemot sommaren med sitt nydesignade 2-plans Eksjöhus. Husmodellen Stil släpptes nu under våren 2016. Ett mycket intressant hus med carport och takterrass ovanpå den. Handlingarna är snart på väg in för bygglovsansökan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar