söndag 2 oktober 2016

Svårt med överblicken

D15-bygget, med fotograf Elinas skugga
Jag har ett par dagar kvar av mitt semesterbeting, att uppföra garage på D15, Katitzis gata. Vi har varit 3 ovana byggare som hållit till i garaget, och nu efter en vecka är takstolarna på plats. På onsdag är jag tillbaka på ordinarie jobb, och de övriga 2 får fortsätta bygget. Innan dess hoppas jag att det på något sätt är under tak. Garaget skall isoleras, och få liknande fasad och takbeklädnad som huset

Amatörerna slog proffsen fram till takstolar. ByggPro har hållit en fantastisk fart, och fått upp 2-plan på huset. På tisdag lyfter de in takstolarna. De gör nog inte som vi gjorde, och drar upp dem med vinsch.

När man bygger på heltid är det riktigt svårt med överblicken. Jag hinner inte och orkar inte följa med i vad som händer i de övriga byggena. De går gott framåt i alla fall, och Norlunds avtäcker tomter för att hitta behov av sprängning. Det gäller nu tomter utan bygglov.

Exempelvis kom min kontakt på Skanska förbi och sa att vattnet var påkopplat. Jag hann inte med då jag var bakom garaget och arbetade med takstolar. I grodperspektivet blir överblicken begränsad. Det är motsatsen av vad som hände när tomtgrannarna filmade området med drönare. Snacka om helikopterperspektiv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar