tisdag 23 augusti 2016

Skolstart och examen

Ny utsikt efter avverkning
-->
Skolstarten präglar veckan, men samtidigt är det examen. Det gäller Skanskas arbete på område 2. I morgon skall arbetet avsynas.

 
--> Visst kan det tänkas att det blir backning på något. Det är inte omöjligt att man hittar något att anmärka på. Jag kan själv inte se att något återstår, utan jag tycker att det verkar riktigt färdigt. Finishen är långt bättre än vad den var på område 1, men där jobbade man under hårdare tidspress. Låt oss hoppas att man blir godkända i examen.
Träd som faller i området

 
-->
Det som hänt i slutet är den att den avslutande avverkningen nu sker. Fullt ut kanske inte den blev klar i dag, i alla fall inte av utgallring mellan vägarna. Men arbetet är gott på väg.

 Nu har man lagt ett nytt lager asfalt på Ormens Väg. I området har en hel del av arbetet skett vid starten av Anna-Stavas gata. 
Cykelbana justeras i början av gatan

  Här blev det en bit cykelväg från korsningen mot Katitzis och ut. Hela Anna-Stavas gata är i gott skick, och Skellefteå Kraft har monterat klart. 

-->
Idag vid mitt besök lystrade jag till när jag hörde ropet ”Tomtfarfar! Det visade sig att jag parkerat olämpligt nere på område 1, just där arbetsfordonen skulle in. Ett arbete pågick då i de diken och dammar som ligger mellan områdena, och nära skidspåret.

 
På torsdag kväll är det ett möte som handlar om samordnad sprängning på området.
Jag tycker att alla skall gå, oavsett vad man tänker om sprängning. Här kan det finnas mycket matnyttig information att hämta, och dessutom ett ypperligt tillfälle att lära känna blivande grannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar