måndag 29 augusti 2016

Asfalt och motion

Asfalt på Katitzis gata
Idag har gatorna på område 2 asfalterats. Jag gick upp från Lisbeth Salanders gata, och där har ingen asfalt siktats ännu. Däremot uppförs hus i rasande fart. Området där nere ser ut att bli färdigbyggt under vintern. Kul med samtidiga aktiviteter på så många håll. Något sådant lär det dröja riktigt länge innan vi ser på de nu nyasfalterade gatorna.
Asfaltering på gång på Anna-Stavas gata

Även på nedre gatan kom asfalten på idag. Det understryker bara hur väl området nu är berett att ta emot hugade byggare.

Man riskerar ibland att bli för glättig och positiv. Därför försöker jag hitta något att kritisera. Det jag är på väg att lyfta fram ligger utanför Skanskas åtagande tror jag. Jag förmodar att motionsspåret är kommunens angelägenhet.
Lerigt motionsspår.
Ger ännu bättre kondition kanske.

Igår tittade jag på det väster om Anna-Stavas. Mycket lerigt! Cykelfrämjandet hade redan varit på plats och ordnat djupa spår i leran. På något hundratal meter här behövs säkert markduk, grus och kanske bark ovanpå det om spåret även skall kunna användas sommartid. Nu är det fullt möjligt att planen är att göra något sådant. Det har kanske bara inte hänt ännu. Under tiden har cykelfrämjandet lite större utmaningar med framkomligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar