Verksamheten gick vidare längre uppför Ormens väg och i område 2. Snart hade en hel del åstadkommits och det blev farbart genom området.
Någon gång under sommaren eller tidiga hösten 2015 var det en artikel i Norran. Jobbarna klagade över joggare och privatpersoner som rörde sig i området, och forcerade avspärrningar. Förmodligen hade man lika gärna kunnat nämna tomtfarfar vid namn. Får väl erkänna att allt inte var enligt alla instruktioner. Det finns "lik i garderoben".
Dagen före Lucia 2015 körde jag upp
bilen och in på Katitzis gata vid D15, förmodligen var jag den lördagen första
privatbilist på gatan som var farbar ända till D20. Jag vände dock vid D17.
Påföljande måndag noterade jag att man lagt ut stenbarriärer längst ned på
uppfarten i område 1 via gamla elljusspåret. Biltrafik var tydligen inte
populär i det här läget. Jag har viss förståelse för det. Som den privatperson
som besökt arbetsområdet mest frekvent är det lätt att ta sig vissa friheter.
Den 20:e mars, i samband med Skellefteå AIK:s hemmamatch när Ormens väg var öppen, körde jag för första gången igenom i stort sett hela Anna Stavas Gata. Här kunde jag inte hävda att jag var första privatbilist som på den övre gatan där jag körde ett drygt kvartal tidigare.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar